مرکز مشاوره و روانشناختی عمومی آمین

مشاوره فردی-خانواده-پیش از ازدواج

مرکز مشاوره و روانشناختی عمومی آمین

مشاوره فردی-خانواده-پیش از ازدواج

خودتو عوض کن:

این مطلب توسط تیم مرکز آمین ودکتر فتانه محمدی تهیه شده است:

یادتان باشد که تنها چیزی که همیشه با خودتان به هرجایی حمل می کنید 

"خودتان" است...

قبل از تعویض دوست،شغل یا همسر وآدرستان 

خودتان را عوض کنید ...

نوع نگاه و توجهتان را عوض کنید تا شرایط تغییر کند...

فکر تو= توجه تو 

شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_ورودی میدان 83_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


قدم بعدی مراجعه به دادگاه برای طلاق است؟

 این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:



اگر با مطالعه درباره نشانه‌های عاطفی به این نتیجه رسیده‌اید که چاره زندگی شما جدایی است، لطفا به این نکته توجه کنید که طلاق تصمیم درستی نیست و با امضا کردن طلاق نامه همه چیز به‌صورت صد در صدی پایان نمی‌یابد.


آسیب‌های روحی، احساس فقدان و احساس پوچی می‌تواند بعد از جدایی به دنبال شما بیاید. پیشنهاد ما به شما این‌است که جه در مرحله طلاق عاطفی هستید و چه در آستانه امضای طلاق نامه به سر می‌برید، تلاش کنید تا کسی را در کنارتان داشته باشید.


تلاش کنید با مشاور زوج درمانگر در ارتباط باشید. فراموش نکنید که شما که خودتان در دل رابطه هستید ممکن‌است فقط از یک چشم‌انداز به مسائل دوخته باشید و مسائلی را دور از نظر قرار داده باشید.


ممکن است در جواب پیشنهاد ما، قیمت بالای مشاوره خانواده، دور بودن مسیر و نداشتن وقت را بهانه کنید. اگر این دلایل را آورده‌اید این نتیجه را می‌گیریم که از مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی بی‌خبر هستید.


  

شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_ورودی میدان 83_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


اصول همسرداری

 این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:


اگر همسرتان روی یک موضع با شما جدل میکند، هر چه پاسخ دهید، دعوا بدتر میشود، بهتر است که شما موضوع را به طور ظریفی عوض کنید ؟ 


البته این فقط یک تکنیک "موقت" برای کاهش مجادله و تنش است و یک تکنیک اساسی نیست.



 در مثال زیر زن با مهارت از " تکنیک عوض کردن موضوع دعوا " استفاده میکند... 



مرد: این چه وضع زندگی هست که من دارم، خونه مادرم که یه احوالپرسی درستی با خواهرم نکردی...



زن: یادم اومد الان که بیرونیم ، باید داروهای مادرت هم بگیری، برای خونه هم برنج بگیر که تموم کردیم 



شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


مواردی که تحت کنترل من هستند (به طور بالقوه)

این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:

 

چگونه به هیجانات و عواطفم پاسخ بدهم

چگونه به افکارم پاسخ بدهم

چگونه به حس های بدنی ام پاسخ دهم

چگونه به خاطراتم پاسخ بدهم

در راستای اهدافم چه اقداماتی را انجام دهم

در کاری که انجام می دهم چقدر تمرکز داشته باشم و تا چه حد درگیر آن باشم

برای آنکه روی دیگران تأثیر بگذارم، چه بگویم و چه کاری انجام دهم

چقدر از ارزشهایم برای انگیزه مند کردن خود استفاده کنم

اینکه آیا بر اساس آن انسانی که می خواهم باشم اقدام می کنم و یا نه

برای آنکه بر آینده ام تأثیر بگذارم چه می گویم و چگونه عمل می کنم

به افکار در مورد گذشته چگونه پاسخ می دهم

هنگامی که ضرر و زیان اتفاق می افتد نسبت به خود مشفق باشم

ارزش هایی که من بر اساس آنها زندگی می کنم، صرف نظر از اینکه زندگی آنچه می خواهم را به من می دهد یا نه

چگونه از خودم مراقبت می کنم و به خودم اهمیت می دهم

 

توجه داشته باشید که واژه ی "به طور بالقوه" در بالای ستون دوم بسیار اهمیت دارد؛ اگر ما در حالت هدایت خودکار (auto pilot) باشیم، به شدت تحت تأثیر افکار و احساسات مان هستیم، و احتمالاً نمی توانیم موارد این ستون را تحت کنترل داشته باشیم.

 

اما اگر ذهن آگاهی داشته باشیم، به این معناکه نسبت به خود هشیار باشیم، در لحظهٔ حال حضور داشته باشیم، اجازه دهیم افکار و احساسات مان در جریان باشند بدون آنکه به قلاب آنها گرفتار شویم، آنگاه می توانیم روی این موارد کنترل داشته باشیم.

 

البته آنچه در بالا عنوان شد یک فهرست جامع نیست؛ مطمئنم شما می توانید موارد دیگری را هم به هر دو ستون اضافه کنید. اما برای شروع خوب است. بنابراین اگر می خواهید خود را توانمند سازید، بایستی ذهن آگاهی داشته باشید و در زندگی روی موارد ستون پایینی تمرکز کنید


 شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778


«اگه من دیگه با تو بازی کردم؟!».

این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است:

 هر روز ده‌ ها پیام با موضوع اینکه «چگونه اعتماد به نفس فرزندم را افزایش دهم»، دریافت می کنم.

 

والدین عزیز موضوع این است که باید مراقب بود که از ابتدا اعتماد به نفس کودک را تخریب نکرد. شنیدن زیاد جملهٔ 

«اگه من دیگه با تو بازی کردم»، برای کودک ممکن است آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد 

و باعث احساس ناامنی روانی و کاهش اعتماد به نفس او شود. 

لطفا اگر از کارهای فرزند خود عصبانی می شوید، درباره همان لحظه و همان روز تصمیم گیری کنید

و کودک را از روابط آینده خودتان با او ناامید نکنید!

 

بچه ها اگر ناامید شوند، تنها رشد خواهند کرد و در را به روی شما خواهند بست.

 

شما از این جمله استفاده میکنید؟

 

شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره آمین

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱

 

#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#02177845868

#09350633778